UKONČENÍ PROJEKTU

Projekt Efektivní metody výuky prostřednictvím finanční gramotnosti na 1. stupni základní škol CZ.1.07/1.1.30/02.0002 byl ukončen ke dni 28. 2. 2015.

Zprávu o projektu přinesly chanovické noviny Panoráma.

(viz níže)

 


PROJEKTOVÉ DNY 2014

     Na jaře tohoto roku proběhly v zapojených školách projektové dny pro žáky 2.– 5. ročníků pod vedením zkušených lektorů. Pro realizaci obsahu projektu si pedagogové vybrali program Rozumíme penězům, který má zpracovanou metodiku pro pedagogy i pracovní listy pro žáky. Projektové dny byly zaměřeny nejen na finanční gramotnost, ale také na rozvoj klíčových kompetencí žáků a používání efektivních výukových metod. Více viz v níže připojeném dokumentu.

 


Efektivní metody výuky prostřednictvím finanční gramotnosti na 1. stupni základní školy

Dvouletý projekt s názvem  Efektivní metody výuky prostřednictvím finanční gramotnosti na 1. stupni základní školy realizuje Základní škola a mateřská škola Chanovice v Plzeňském kraji od 1. března 2013 do 28. února 2015.

S nástupem do první třídy začne většina dětí dostávat i své první kapesné. Jak s ním naloží? Budou s ním umět správně hospodařit? K tomu jim může pomoci od září 2013 povinná výuka finanční gramotnosti, kde se začnou učit správnému přístupu k penězům i malí školáci. V Plzeňském kraji se do projektu Finanční gramotnost pro 1. stupeň zapojilo osm základních a mateřských škol. Pro výuku si vybraly program „Rozumíme penězům“. Tyto školy vyučují podle programu „Rozumíme penězům“ žáky 2. stupně už od roku 2009.

„Zdálo se nám přirozené začít již u prvňáčků, a proto jsme projekt Finanční gramotnost pro 1. stupeň v Plzeňském kraji iniciovali. Jsme přesvědčeni, že je to pro všechny – žáky i učitele – užitečné, praktické, pro život potřebné,“ říká Mgr. Eva Smolíková, ředitelka ZŠ a MŠ Chanovice. „A teď nás těší, že se nám podařilo mít náskok před rozhodnutím MŠMT, které povinnou výuku finanční gramotnosti na základních školách zavádí od září 2013,“ doplňuje ředitelka školy.

Vybraný výukový program „Rozumíme penězům“ pro první stupeň začíná u základních pojmů a operací, které se týkají financí. „Témata jsou propojena s motivačními příběhy malého Adama, který žáky po celou dobu provází, a spolu s ním žáci řeší konkrétní finanční situace, s nimiž se denně setkávají. Například jak si ušetřit na dárky k Vánocům, kolik stojí školní potřeby, zkontrolovat si nákup a přepočítat drobné a další,“ vysvětluje projektová manažerka Stanislava Křížová.

Číslo projektu:

CZ.1.07/1.1.30/02.0002

Zkrácený název:

Finanční gramotnost pro 1. stupeň

Financování projektu:

Projekt je financován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR

iconPROJEKTOVÉ DNY (228,9 KB)iconNoviny Panoráma (9,3 MB)

 

logolink ESF